Vanliga frågor

Kontakt

  • Vem är ansvarig för IT-relaterade frågor på ditt företag?

  • Kontakta oss på info@reison.se så kopplar vi ihop dig med ansvarig person.

  • Vem hanterar regulatoriska frågor i ditt företag?

  • Kontakta oss på quality@reison.se så kopplar vi ihop dig med ansvarig person.

  • Vart ska jag skicka min beställning?

  • Skicka din beställning till order@reison.se

  • Var kan jag begära en offert?

  • Du kan begära en offert på order@reison.se eller info@reison.se

  • Jag har en fråga angående min faktura. Vem ska jag kontakta?

  • Skicka din förfrågan till invoice@reison.se

  • Jag är leverantör och vill skicka en faktura. Vart ska jag skicka den?

  • Skicka din faktura till invoice@reison.se

  • Jag skulle vilja bli distributör. Hur går jag till väga?

  • Kontakta oss på info@reison.se för hjälp, eller skicka din förfrågan direkt till vår VD Cecilia på cecilia.jakobsson@reison.se

  • Vart ska jag vända mig med frågor om service och reparationer?

  • Kontakta oss på service@reison.se för hjälp.

Om företaget

  • Hur många anställda finns det på Reison?

  • Vi har för närvarande 12 anställda.

  • Kan jag ansöka om ett jobb?

  • Reison är ett litet, dynamiskt företag och vi älskar när potentiella framtida medarbetare hör av sig till oss. Om du är intresserad av ett framtida jobb, kontakta oss på info@reison.se, du kan också läsa mer på vår karriärsida.

  • Var befinner du dig?

  • Reison är baserat i Hallstahammar, nära Västerås i Sverige.

  • Finns administration och produktion på samma adress?

  • Ja, vi är ett litet men växande företag med endast ett kontor i Hallstahammar.

  • Arbetar Reison med hållbarhet?

  • Ja, du kan läsa mer på vår hållbarhetssida. 

  • Har ni en avdelning för produktutveckling?

  • Ja, vi har en avdelning för produktutveckling. Om du vill komma i kontakt med oss kan du skicka din förfrågan till info@reison.se

  • Har Reison ett kvalitetsledningssystem?

  • Ja, vi är certifierade enligt ISO 13485 och följer MDR-reglerna.

  • Kan jag skicka in mina produkter för reparation?

  • Kontakta oss på service@reison.se för hjälp.

  • Kan jag köpa reservdelar?

  • Skicka din beställning till order@reison.se eller kontakta oss på service@reison.se för att få hjälp.

  • Har ni distributörer i andra länder?

  • För närvarande finns vi representerade i nästan 50 länder över hela världen. Se alla dessa länder på vår distributörens sida.

Frågor om kvalitet

  • Vad är det för nummer som står under produkten i orderbekräftelsen?

  • Det är produktens UDI-nummer.

  • Vilka UDI-nummer har dina produkter?

  • Varje artikel har ett unikt UDI-nummer. Du kan se numren i manualerna som finns på varje produktsida eller som kan laddas ner på http://reison.se/download/

Produktrelaterade frågor

  • Vilken klove ska jag välja?

  • Reison erbjuder ett brett sortiment av klovar. Flera faktorer påverkar ditt val, t.ex. om du behöver vinkeljustering, om stolpen är rund eller platt eller vilken typ av skena kloven ska fästas på (EU-, UK- eller US-standard). Vår Översikt över klovar ger vägledning i valet av rätt klove. Om du fortfarande behöver hjälp kan du kontakta oss på info@reison.se

  • Jag har ett armboard från er. Vilken kudde eller madrass ska jag välja?

  • Vi erbjuder olika dynor och madrasser, från formgjutna till komfortversioner. Vissa är konturerade, medan andra är platta. Vår armbordsmatris ger vägledning. Om du fortfarande behöver hjälp kan du kontakta oss på info@reison.se

  • Vilken armbordsmodell ska jag välja?

  • Vi erbjuder en mängd olika armbord, inklusive höjdjusterbara och radiellt vinklingsbara modeller. Vissa är skålade, medan andra är platta. Vår matris för armbord https://reison.se/download) ger vägledning. Om du fortfarande behöver hjälp kan du kontakta oss på info@reison.se

  • Jag behöver ett sidostöd. Vilket ska jag välja?

  • Reison erbjuder olika sidostöd beroende på kirurgiska ingrepp och kliniska behov. Om du är osäker, kontakta oss på info@reison.se eller ladda ner vårt tekniska datablad här: http://reison.se/download/

  • Kan jag byta från klove 10019 (standard) till en radialklove?

  • Det korta svaret är nej. Varje artikel har ett unikt UDI-nummer och är CE-märkt baserat på detta. Om en betydande del byts ut upphör CE-märkningen att gälla på grund av kraven på batchnummerering och spårbarhet. Varje batch är registrerad, och om man byter ut en viktig komponent överförs produktansvaret.

  • Kan du skapa en skräddarsydd produkt?

  • Enligt MDR-föreskrifterna är ändringar som påverkar CE-märkningen inte tillåtna. Vi kan dock utveckla kundanpassade produkter som inte är CE-märkta under strikta användningsföreskrifter. Kontakta oss info@reison.se med din begäran.

  • Var hittar jag produktmanualer?

  • Manualer finns tillgängliga under varje produkt och finns på många olika språk. Du kan också ladda ner dem här: http://reison.se/download/

Service & reparationer

  • Kan jag skicka in produkter för service?

  • I vissa fall, ja. Kontakta oss först för att få vägledning. Skicka din förfrågan till service@reison.se

  • Kan jag köpa reservdelar?

  • Ja, den reservdel som behövs finns angiven i sprängskissen i produkthandboken.

  • Jag har en skada på min Reison-produkt. Vart ska jag vända mig?

  • Skicka din förfrågan till service@reison.se för att få hjälp.

Leverans & frakt

  • Om jag gör min beställning idag, när kan jag förvänta mig att få den?

  • I de flesta fall kan vi skicka din beställning samma dag eller nästa dag om den tas emot före kl. 11.00. Större volymorder kan kräva mer tid.

  • Vad är den normala transporttiden för en beställning?

  • Sverige: 1-2 dagar
    Europa: 3-4 dagar
    Över hela världen: Leveranstiden beror på fraktmetoden. Vanligtvis 1 vecka via flygfrakt och 1 månad via sjöfrakt.

  • Kan jag ordna min egen frakt?

  • Ja, vi erbjuder många skräddarsydda fraktlösningar. Kontakta oss på info@reison.se för mer information.

  • Vilket fraktbolag använder ni?

  • Vi väljer alltid det mest kostnadseffektiva alternativet, så det är inte möjligt att svara exakt.

  • Hur mycket kostar frakten?

  • Fraktkostnaderna beror på paketets storlek och vikt. För en uppskattning, kontakta oss på info@reison.se

Garanti

  • Hur lång är er produktgaranti?

  • Vår standardgaranti är 1 år.

  • När gäller garantin?

  • Garantin omfattar köp inom ett år och gäller tillverkningsfel. Den täcker inte felaktig hantering, felaktig användning eller transportskador, eftersom dessa inte är produktfel.